مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره

مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره :

سال انتشار : 1386

تعداد صفحات : 26

به منظور بررسی نقش کشت مخلوط ذرت / سویا بر کارایی استفاده از منابع و جلوگیری از رشد علف‌های هرز ، آزمایشی در سال 1385 در مزرعه پژوهشی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج به صورت فاکتوریل در قالب طرح بلوک‌های کامل تصادفی با 3 تکرار انجام شد. عوامل مورد بررسی عبارت بودند از: 5 نسبت اختلاط دو گونه گیاه زراعی ذرت (Zea mays) و سویا (Glycine max) شامل: 0 % سویا: 100 % ذرت (P1)، 25 % سویا: 75 % ذرت (P2)، 50 % سویا: 50 % ذرت (P3)، 75 % سویا: 25 % ذرت (P4)، 100 % سویا: 0 % ذرت (P5)، و 4 سطح آلودگی علف‌هرز تاج خروس (Amaranthus retroflexus) و تاتوره (Datura stramonium) شامل: عاری از علف هرز (W1)، آلوده به تاج‌خروس در تمام فصل (W2)، آلوده به تاتوره در تمام فصل (W3) و آلودگی توام به تاج خروس و تاتوره در طول فصل (W4). تراکم علف‌های هرز در هر کرت 15 بوته در متر از طول ردیف بود. نتایج نشان داد که بیشترین میزان عملکرد ذرت (8/9627 کیلوگرم در هکتار) در تیمار P2W1 و کمترین آن (7/3916 کیلوگرم در هکتار) در تیمار P4W4مشاهده شد. ولی بالاترین میزان عملکرد سویا (0/ 5050 کیلوگرم در هکتار) در تک‌کشتی عاری از علف هرز و کمترین میزان آن (67/365 کیلوگرم در هکتار) در تیمار P2W4 دیده شد. بالاترین میزان اجزای عملکرد ذرت مانند تعداد ردیف دانه در بلال، تعداد دانه در ردیف و وزن هزار دانه در تیمار P4W1 بدست آمد، در صورتی که، بالاترین میزان اجزای عملکرد سویا از قبیل تعداد غلاف در بوته، تعداد دانه در غلاف و وزن هزار دانه در تک‌کشتی سویا و در شرایط بدون علف هرز (تیمار (P5W1 حاصل شد. این ترکیب تیماری همچنین بیشترین میزان شاخص برداشت سویا را به خود اختصاص داد. این بدان معناست که با کاهش سهم یا نسبت ذرت در مخلوط، اجزای عملکرد ذرت و سویا افزایش می‌یابد. بالاترین میزان زیست توده علف‌هرز (73/376 گرم در متر مربع) در تک‌کشتی سویا آلوده به تاتوره بدست آمد. بدین ترتیب کشت‌ مخلوط ذرت و سویا در مقایسه با تک‌کشتی کاهش‌های معنی‌داری در زیست توده علف های هرز ایجاد نمود.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
پژوهشگر گرامی فایل کامل مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل مقاله ارزيابي عملکرد و اجزاي عملکرد ذرت و سويا در کشت مخلوط در شرايط رقابتي تاج خروس و تاتوره دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.

دانلود این فایل

مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module

مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module :

سال انتشار : 2014

تعداد صفحات : 8

Evidence is growing that the GABAB receptor, which belongs to the G protein-coupled receptor (GPCR)superfamily, is involved in tumorigenesis. Recent studies have shown that -arrestin can serve as a scaffoldto recruit signaling protein c-Jun N-terminal knase (JNK) to GPCR. Here we investigated whether -arrestinrecruits JNK to the GABAB receptor and facilitates its activation to affect the growth of cancer cells. Our resultsshowed that -arrestin expression is decreased in breast cancer cells in comparison with controls. -arrestincould enhance interactions of the GABABR·-arrestin·JNK signaling module in MCF-7 and T-47D cells. Furtherstudies revealed that increased expression of -arrestin enhances the phosphorylation of JNK and inducescancer cells apoptosis. Collectively, these resul

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد
اینک شما با جستجوی مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module شده اید.
توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقاله ?-arrestin Promotes c-Jun N-terminal Kinase Mediated Apoptosis via a GABABR·?-arrestin·JNK Signaling Module

دانلود این فایل

مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران

مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران :

سال انتشار : 1392

تعداد صفحات : 20

هدف: دیدگاه ناشران شهر تهران درباره وضعیت حق مؤلف در ایران بررسی شده است.
روش‏/رویکرد پژوهش: روش پژوهش پیمایشی ـ تحلیلی است. برای جمع‏آوری داده‌ها، از پرسشنامه پژوهشگرساخته (طیف لیکرت 5 گزینه‏ای) استفاده شده است. جامعه آماری ناشران فعال شهر تهران‌اند. برای تحلیل داده‏ها و آزمون فرضیه از آزمون‏های آماری فریدمن و خی‏دو استفاده شده است.
یافته‏ها: 81 درصد ناشران تهران قوانین حق مؤلف ایران را ناقص و قدیمی و نیازمند اصلاح، و 54 درصد قوانین موجود را مانع رشد و ارتقاء کیفی صنعت نشر می‏دانند. 23 درصد ناشران برخورد دولت با متخلفان از قانون حق مؤلف و پیگیری محاکم قضایی، و 33 درصد پایبندی پدیدآورندگان به قوانین حق مؤلف در ایران را رضایت‌بخش ارزیابی کرده‏اند. 46 درصد پایبندی ناشران به حقوق مادی و معنوی نویسندگان و اجرای قوانین حق مؤلف داخلی را رضایت‌بخش، و 43 درصد قوانین حق مؤلف ایران را حافظ حقوق پدیدآورندگان ایرانی در مقابل تکثیر غیرمجاز آثار می‏دانند. ناپایبندی به نظام‏های بین‌المللی حق مؤلف در قوانین موجودِ ایران را 58 درصد پاسخ‌گویان از نظر اقتصادی به سود خریداران کتاب‌های ترجمه‌ای، 65 درصد مانع حمایت از کتاب‌های ایران در سطح بین­المللی، 80 درصد سبب به‌وجود آمدن نگرش منفی محافل فرهنگی جهان به صنعت نشر ایران، 79 درصد ناشران سبب افزایش ترجمه‏های تکراری، و 73 درصد باعث کاهش کیفیت کتاب‌های ترجمه‏شده می‏دانند.
نتیجه‌گیری: از دیدگاه ناشران شهر تهران قوانین داخلی حق مؤلف نامطلوب است و بر نظام ترجمه آثار تأثیر منفی و نامطلوب دارد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
اینک شما با جستجوی مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقاله ديدگاه ناشران شهر تهران درباره حق مؤلف در ايران

دانلود این فایل

مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي

 مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
هیدروژئولوژی
چکیده:
برخورد
رای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مدیریت منابع آب ایران

تعداد صفحات: 9

نویسنده(ها):

سهراب زارع – دانشجوی کارشناسی ارشد هیدروژئولوژی دانشگاه شهید بهشتی تهران
حمیدرضا ناصری – دکترای هیدروژئولوژی
جعفر حسن پور – دکتری زمین شناسی مهندسی
مسعود مرسلی – دانشجوی دکتری هیدروژئولوژی

چکیده:

برخورد تونل با سطح آب زیرزمینی ونفوذ جریان آب زیرزمینی به تونل در حین حفاری یکی از مشکلات جدی در احداث تونل ها می باشد که نفوذ آب به تونل می تواند منجر به وارد شدن خساراتی به تجهیزات ساخت تونل، پرسنل، روند اجرای کار و ; شود لذا جهت طراحی سیستم ایمنی تونل و پیش بینی تمهیدات ایمنی قبل از شروع عملیات حفاری، وضعیت هیدرولوژئولوژیکی مسیر تونل بررسی می شود دراین مقاله با استفاده از روش مدلسازی عددی تفاضل محدود با استفاده از نرم افزار GMS7.0 و روشهای تحلیلی میزان نفوذ آب زیرزمینی به قطعهشرقی – غربی تونل خط هفت متروی تهران تخمین زده شده است در پایان نتایج مدلسازی تفاضل محدود و روشهای تحلیلی برای زونهای مختلف مسیر تونل با هم مقایسه شده است.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
اینک شما با جستجوی مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقاله مدلسازي تفاضل محدود نفوذ جريان آب زيرزميني به قطعه شرقي – غربي تونل خط هفت مترو تهران و مقايسه نتايج با روشهاي تحليلي

دانلود این فایل

مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره

 مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: همایش بین المللی شهرهای جدید

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

شیدا باقری بهشتی –

چکیده:

[توضیح: مقالات این کنفرانس فقط به صورت چکیده در مجموعه سیویلیکا نمایش شده است] محیط شکل گیری خاطران جمعی، فضاهای جمعی است که این فضاها در شهر، عرصه عمومی نامیده می شوند . عرصه عمومی مهمترین بخش فراموش شده در شهرهای جدید، مکانی است که بیشترین اندازه از تماس و تعامل انسان ها در آن رخ می هد، گفتمان بین اشخاص صورت می گیرد و به دنبال آن خاطرات جمعی شک می گیرد و فضا معانی مجازی به خود می پذیرد. فضا بنا به شدت واقعه و تاثیر آن مملو از صدور متفاوت جزئیاتی می گردد که در زمان واقعه به صورت مادی فضا را می ساخته اند . حضور ساکنان در فضای عمومی شهر و تعامل همگانی شهروندان و ایجاد ارتباطات اجتماعی، در واقع یک پیکره عمومی با ترکیبی از عملکرد، کالبد و اشخاص خصوصی ایجاد می کند . شهر جدید با هدف اسکان سریز جمعیت در روندی مشخص و سریع به نقشه های اولیه در زمین جسم می بخشد و خیابان ها به صورت تفکیک کننده پلاک های هم شک و هم ارتفاع ایفای نقش می کنند . با نادیده گرفتن مفاهیم فضای شهری در طراحی عرصه های عمومی شهر از جمله خیابان که باید پیوند دهنده عناصر پیوسته و تعریف شده فضاهای شهر باشد . حضور اجتماعات را در شهر جدید از دست داده ایم، چرا که یک اجتماع عمومی هنگامی که اشخاص خصوصی در کنار هم جمع شوند و به گفتمان و مکالمه با هم بپردازند . در میان تجلی افکار عمومی، عرصه عمومی حیات می یابد و با گذر زمان خاطرات جمع شکل میگرد و مکان معنا می یابد . موضوع مورد بحث در این مقاله ماهیت و چگونگی عرصه های عمومی در شهرهای جدید می باشد . ایجاد گفتمان به لحاظ کالبدی اجتماعی در شهر جدید و شکل گیری فضاهای شهری و بدنبال آن شکل گیری خاطرات جمعی در عرصه عمومی د رحیات اجتماعی شهرهای جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت . انسان و گفتمان بین اشخاص در شهر نشانه سلامت جامعه است و تجلی کالبدی معنایی آن حضور اتماعی ساکنان را امکانپذیر می سازد و کمبود آن در شهرهای جدید به دنبال عدم توجه به ماهیت اجتماعی انسان مورد توجه و بررسی قرار گرفت مبانی و اصول آن مطرح خواهد شد .

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد
اینک شما با جستجوی مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره شده اید.
توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقاله شهرهاي جديد، شهرهاي بدون خاطره

دانلود این فایل

تحقيق جان ديوئي

تحقيق جان ديوئي

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقيق جان ديوئي دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق جان ديوئي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق جان ديوئي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق جان ديوئي :

جان دیوئی یکی از معروفترین فیلسوفان امریکایی قرن بیستم و از پیشتازان پراگماتیسم است که آرای انقلابی‌اش در باب سرشت فلسفه، آموزش ، جامعه و سیاست حرف و حدیثهای فراوانی را به وجود آورده اند. نگاه دیوئی به فلسفه از تلقی متعارف فاصله داشت و به نظر وی فلسفه باید به عنوان روشی برای آموزش مردمسالاری و مسائل زندگی قلمداد شود. در این مقاله این نگاه به فلسفه با تکیه بر زندگی فکری دیوئی بسط می‌یابد. جان دیوئی، فیلسوف امریکایی را بیشتر با گرایشهای عمل گرایانه اش باید به یاد آورد. او در زندگی آمیخته با کار و تلاشش، دنیای فلسفه را بی تاثیر از حضور خود نساخت و در اذهان، آنچه که از او به یاد مانده است چیزی جز یک متفکر عالیقدر و مفسر و فعال سیاسی نیست.
جان دیوئی در روز بیستم اکتبر سال 1859 میلادی در شهر برلینگتون امریکا به دنیا آمد. او پس طی مراحل تحصیلی مقدماتی وارد دانشگاه جان هاپگینز شد و در کنار تحصیل در رشته فلسفه به شغل آموزگاری در مدرسه نیز مشغول بود. دانشگاه جان هاپکینز تا زمان فارغ التحصیلی او تحت سرپرستی جرج اس موریس بود که گرایشهای آرمانگرایی داشت و توانسته بود ذهن دئوی را با اندوخته های خود در این خصوص پر کند. دئوی جان هاپکینز را به قصد تصاحب یک منصب پیشنهادی به سوی دانشگاه میشیگان ترک گفت. اولین فعالیت جدی دیوئی در زمینه فلسفه را باید با تلاشی شناخت که او در خصوص ترکیب شیوه در حال پیدایش روانشناسی تجربی با پایه های اصلی آرمانگرایی موریس صورت داد. دیوئ طی دهه 1890 بویژه بعد از حضورش در دانشگاه تازه تاسیس شیکاگو در سال 1894، در آغار راهی قرار گرفت که شروعش منجر به فاصله گرفتن او از مابعدالطبیعه آرمانگرایی شد؛ روندی که دوی آن را در زندگینامه خود با نام “استبدادگرایی تا تجربه گرایی،” به آن اشاره داشته است. دیوئی با تاثیر بسیار از “اصول روانشناسی” ویلیام جمیز، به رد ادعای آرمانگرایان پرداخت که در آن با مطالعه پدیده های تجربی، دنیا را ذهن انسان می‌دانستند. مشاجره با رئیس دانشگاه شیکاگو، دیوئی را در سال 1904مجبور به ترک این دانشگاه کرد و به تدریس در دانشگاه کلمبیا پرداخت و تا آخر زمان بازنشستگی در این دانشگاه باقی ماند. کارها و نوشته های بسیار با ارزش دیوئ در طول یک زندگی پر کار و طولانی صورت گرفته است که این کارها حوزه های بسیاری از فلسفه در کنار مسائل آموزشی، اجتماعی و سیاسی را در بر می گیرد. این نوشته ها و مقالات، با جهد زیاد توسط جوان بویدستون و همکاران او در قالب 37 جلد کتاب برای انتشارات دانشگاه ایلینویز جمع آوری شده است. در باطن و عمق تفکرات دیوئ که در مقاله ” نیاز به بازیابی فلسفه ” وی انعکاس پیدا کرده دغدغه ای وجود دارد که در آن فلسفه از مسائل حاشیه ای در دانش و متافیزیک فاصله گرفته و به مشکلات انسانها پرداخته است. این پیشنهادی بود که به جای دوری از فلسفه بتواند به ان زندگی دوباره ببخشد. قصد او به عنوان یک فیلسوف در پیش گرفتن این مشکلات بوده است نه آنکه بخواهد همانند یک معمار در ساختار آن اصلاحات بنیادی ایجاد کند. علاقمندی دیوی به تئوری آموزشی و اصلاحات در آن، زمانی که در شیکاگو حضور داشت به اوج رسید و ثمره آین تلاش ها در تاسیس یک مدرسه آزمایشگاهی و کتاب هایی چون “مدرسه و جامعه “، “کودک و برنامه آموزشی ” و “دمکراسی و آموزش ” تجلی یافته است. این علاقه دیوئ به بحث آموزش در مراحل بعدی در بعد گسترده تری به نام تغییرات تصاعدی اجتماعی شکل گرفت. او حامی مسائل از قبیل حق رای زنان و حرکتی بود که دوست او جان ادام به آن شکل داد. فعالیتهای پر تلاش او در حوزه های عمومی و سیاسی از ریاست اتحادیه معلمان، سرپرستی ACLU ، حمایت از حرکت “ممنوعیت جنگ” طی سال های جنگ، ریاست “گروه جلب آراء” و شرکت در محاکمه لنون تروتسکی در مکزیک به سال 1938، بوده است. دیوئی در آغاز جنگ جهانی اول و در زمانیکه به نیویورک سفر کرد، بخش عمده کارهای خود را که به چاپ رساند در خصوص موضوعاتی چون تفسیری بر سیاست های جاری داخلی و بین المللی و بیا نیه های عمومی در مورد موضوعات مختلف بود. از او در دایره المعارف (Encyclopedia) به عنوان تنها فیلسوفی یاد شده است که توانسته در مورد عهدنامه ورسای (the Treaty of Versailles) و ارزش ارائه هنر در دفاتر پستی مطلب به چاپ برساند. در سالهای جنگ یک دسته از کتاب هایی از او به چاپ می رسند که اعتقادات فلسفی او را بیان می کنند که از جمله آنها می توان به بازسازی فلسفه ، تجربه و طبیعت ، تلاش برای یقین ، هنر به عنوان تجربه ، اعتقاد عمومی ، منطق:تئوری پرسش ، و تئوری ارزیابی اشاره کرد. کتاب دیگر او با عنوان عوام و مشکلات آنها بحثی را شامل می شود که در آن به دفاع از آرمان های مشارکتی دمکراتیک در مقابل شک گرایانی چون والتر لیمپمان می پردازد. دیویئبر اساس نوشته های اولیه اش، از منتقدان لیبرالیسم تجارت منشانه و نگراشهای فردگرایانه اجتماعی آن بود و این انتقادها در دوران رکود اقتصادی شدت بیشتری یافت. این موضوع را در مقالاتی چون فردگرایی، قدیم و جدید ، آزادی گرایی و فعل اجتماعی و آزادی و فرهنگ که او یک شکل از جامعه گرایی دمکراتیک و آزادی گرا را به نمایش می گذارد بهتر می توان دریافت. او بیرق دار منتقدین چپ از عنوان نیو دیل روزولت بود که در زمان رکود اقتصادی امریکا به منظور بهبود اوضاع داده شده بود. این در حالی بود که در همین زمان معارض کمونیسم اتحاد جماهیر شوروی و هواخواهان و مدافعان غربی اش نیز شناخته می شد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
اینک شما با جستجوی تحقيق جان ديوئي وارد صفحه فروش فایل دانلودی تحقيق جان ديوئي شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

تحقيق جان ديوئي

دانلود این فایل

نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران

نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران :

سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : نهمين کنگره پيشگامان پيشرفت

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

باوجود تاکید مقام معظم رهبری بر تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که منجر به جمع آوری مجموعه مقالات گرانبهایی گردیده است، رسد ارائه الگوی مورد نظر، بدون توافق در خصوص یک نظریه پایه بر اساس مبانی حکومت اسلامی، بسیار بعید به نظر میآید. در واقع نظریه پایه، چارچوبی را ارائه خواهد کرد که تمامی نظرات در قالب آن وبارویکرد اسلامی به بحث و اجرا گذاشته شوند. براین اساس در مقاله پیش رو به مفاهیمی که از نظر نویسنده حکم پایه و اساس در حکومت اسلامی دارند و در وضع موجود به خوبی تکامل نیافته اند، پرداخته شده است. این مفاهیم شامل وظایف ذاتی حکومت، اقتصاد، نظام مالی، آموزش، مجلس و حوزههای اجرایی و عملکردی است. در انتها تصویری از آنچه در حوزه های عملیاتی جهت کارآیی بیشتر حکمرانی اسلامی مورد انتظار است.در قالب جدول ارائه شده است. تاکید میگردد محتوای مقاله، صرفا به دو قوه مقننه و مجریه محدود می شود

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
اینک شما با جستجوی عبارت نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران وارد این سایت شده اید جهت مشاهده توضیحات بیشتر در این خصوص روی لینک ادامه مطلب کلیک فرمایید.
نظريه پايه الگوي حکمراني اسلامي در ايران

دانلود این فایل

مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده دارای 64 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده :

مبانی نظری و پیشینه فایل یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده (فصل دوم)

در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری

یادگیری و توانایی نهادینه کردن آن در افراد و فرایند بالندگی سازمان، مفهومی کلیدی در توسعه قابلیت‌های سازمانی می‌باشد (کلمنتس[1]، 2010). جامع‌ترین تعریفی که تا کنون از یادگیری ارائه شده، تعریف هیلگارد و مارکوئیز[2] است این دو روانشناس یادگیری را بدین گونه تعریف کرده‌اند: یادگیری عبارتست از فرایتد تغییرات نسبتا پایدار در توان بالقوه ناشی از تجربه (هرگنهان[3]، سیف، 1387). یادگیری عبارت است از: هرگونه تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار که در نتیجه تجربه روی می‌دهد (رابینز، تیموتی ‌و‌ جاج[4] 2008)، ( اعرابی و تقی زاده مطلق، 1389). جنسن[5] (2005) یادگیری را فرایندی که در درون افراد اتفاق می‌افتد تعریف می‌کند. هریس و کول[6] ( 2007) یادگیری را جوهر موفقیت در فرایند تغییر سازمانی و شرط لازم در برنامه‌ریزی و مدیریت موثر تغییر، می‌داند.

یادگیری اساس رفتار فرد را تشکیل می‌دهد، از طریق یادگیری فرد با محیط خود آشنا می‌شود، در مقابل محیط ایستادگی می‌کند، از محیط برای تأمین احتیاجات خود استفاده می‌نماید. گاهی محیط را تحت تسلط و فرمان خود در می‌آورد و زمانی خویشتن را با آن سازگار می‌سازد (شریعتمداری، 1378). با توجه به نکات ذکر شده یکی از ویژگی‌های مهم یادگیری تغییر است. زیرا فرایند‌های تغییر و یادگیری لازم و ملزوم یکدیگرند. تغییر یک فرایند یادگیری و یادگیری یک فرایند تغییر است. پایه و اساس این فرایندها در نهایت تغییراتی است که در تفکر و اعمال پدید می‌آید (ایران‌نژاد‌پاریزی، 1378). اگر قرار باشد تغییرات مهمی که هم‌اکنون در سازمان‌ها و شرکت‌های مهم جهان آغاز شده موثر واقع شوند، بایستی تغیییرات بنیادی در نگرش‌ها و ارزش‌ها به وجود آید. یادگیری باید نه تنها به عنوان عامل مطلوب نگریسته شود، بلکه باید به عنوان ضرورتی در دست‌یابی به اهداف تغییرات مثبت به حساب آید (همان منبع). یادگیری درسازمان‌ها در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی روی می‌دهد:

یادگیری در سطح فردی

روانشناسان مختلفی مانند پیاژه، لوین، پاؤلف، اسکینر، گشتالت[7] در زمینه مبانی نظری یادگیری فردی اظهارنظر کرده‌اند که این تئوری‌ها پایه تئوری‌های یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده را تشکیل می‌دهد. ….


1. celements

[2]. Hilgard and Marquiz

[3]. Hergenhahn

[4]. Robbins, Timothy and Jaj

[5]. Gensen

[6]. Hariis and Cole

[7]. Piaget, Levine, Pavlov, Skinner, Gestalt

تعریف و مفهوم یادگیری سازمانی

این ایده که سازمان‌ها می‌توانند یاد بگیرند به سالهای 1960 و 1970 بر‌می‌گردد. سایرت و مارچ[1] (1963) سازمان‌ها را مسئول تغییرات در محیط بیرونی از طریق سازگاری اهدافشان و تنظیم آن با محیط می‌دانستند. این اعتقاد ایده‌هایی را که چگونه با سازمان سازگاری بیشتر داشته باشیم را توسعه داده و هدایت کرد. این ایده به عنوان توسعه سازمانی شناخته شد (الکین و همکاران[2]، 2009). یادگیری سازمانی هنگامی حاصل می‌شود که افراد در درون سازمان یک موقعیت مشکل آفرین و مسئله‌زا را تجربه کنند و از جانب سازمان درباره آن مسئله و مشکل به فایل و بررسی بپردازند. موقعیت مشکل آفرین و مسئله ساز یعنی موقعیتی که در آن عدم سازگاری و تطابق بین آنچه مورد انتظار بوده و آنچه در عمل بدست آمده تا ما را به تعجب و شگفتی وا دارد. این عدم سازگاری و نبود تطابق و تناسب موجب می‌شود که فرد به فرآیندی از تفکر، تجزیه وتحلیل و اقدام دست بزند. این امر به نوبه خود منجر به آن می‌شود که تصویر فرد از سازمان و شناخت و برداشت او از پدیده سازمان تغییر کند و در نتیجه رفتار خود را تغییر دهد، طوری که نتایج حاصل به انتظارات نزدیک شود. این روند در حقیقت همان منبع فرایند یادگیری سازمانی است که موجب می‌شود ما تئوری را که در ذهن خود از سازمان و چگونگی اداره امور آن داریم، همواره تغییر دهیم و اصلاح کنیم (پرداختچی، 1383). یادگیری سازمانی عبارتست از افزایش توان سازمان برای انجام کارهای مؤثر و کاراست. بنا‌براین عمل یادگیری در سازمان زمانی اتفاق می‌افتد که اولاً مدیران و افراد کلیدی سازمان نسبت به پدیده‌های مربوط به سازمان، فهم و بصیرت پیدا کرده باشند و ثانیاً این شناخت در کنار عملکرد آنها و مجموعه سازمان نمود پیدا کند (سنگه[3]، 1990). …


[1]. Sayrt & March

[2]. Elkin and et al

[3]. Senge

تعریف و مفهوم سازمان یادگیرنده

یکی از راه‌های افزایش توان یادگیری سازمانی، ایجاد سازمان یادگیرنده است. سازمان یادگیرنده سازمانی است که امکان تقویت و توسعه مهارتهای یادگیری را در خود مهیا کرده است. این چنین توانایی در سازمان‌ها دستاوردهای مهمی در بر خواهد داشت و از یک سو باعث می شود تا سازمان‌ها در مقابل تغییر و تحولات محیطی منفعل نبوده و برای پاسخ گویی به تغییرات محیطی، تغییرات مطلوب سازمانی را در خود ایجاد کنند و از سوی دیگر تقویت و تمرین فرایندها و مهارتهای یادگیری به ایجاد و خلق دانایی جدید سازمانی منجر می‌شود. بسیاری از نویسندگان، توسعه تئوری سازمان یادگیرنده را مساوی با پایان عمر مدیریت سنتی با تکنیک‌های مدیریت فرمان و کنترل و آغاز عصر دانش و اطلاعات می‌دانند. روش قدیمی به کارکنان به عنوان بخشی فاقد تفکر از یک مکانیزم بزرگ نگاه می‌کرد در حالی که در شیوه جدید، کارکنان عناصری خلاق و سازنده در فرایندهای کاری هستند (آمیدون[1]، 2006). سازمان یادگیرنده، سازمانی آگاهانه است که در آن، یادگیری به عنوان عنصر حیاتی در ارزش‌ها، چشم‌اندازها و اهداف و نیز در فعالیت‌های فردی و کارکنان و ارزیابی‌های آنها مورد نظر است. سازمان یادگیرنده، موانع ساختاری یادگیری را از میان برداشته، ساختار‌های توانمندی را خلق نموده و مراقبت و نگهداری و ارزشیابی از یادگیری و توسعه آن را در دستور کار خود قرار داده است. سازمان یادگیرنده به عنوان یک مفهوم، حاصل ترکیب و ادغام نظرات، کارکرد‌ها و تئوری‌هایی است که اساس و ریشه‌ی شکل کنونی آن را تشکیل می‌دهند. این مفهوم توجه بسیاری از متفکران از جمله آرگریس (1996)، سنگه (1990)، مارکوارت (1996)، گاروین (1993)، مارسیک و واتکینز (1996) را به خود جلب کرده است (شهائی و یوزباشی، 1389). ….


[1]. Amidon

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم
با سلام،محصول دانلودی مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده و بررسی کامل هدایت میشوید

مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

دانلود این فایل

مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي

 مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: هفتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران (جغرافیای سیاسی شهر)
تعداد صفحات: 25
نویسنده(ها):
سیدهادی زرقانی – دانشیار جغرافیای سیاسی. دانشگاه فردوسی مشهد
فاطمه بخشی شادمهری – دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی . دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده:
امنیت از جمله نیازهای اولیه انسان است که در پرتو وجود و حضور آن،سایر استعداد ها شکوفا می شود.موضوعامنیت و نحوه تامین آن در جوامع انسانی از جمله دغدغه های اصلی حکومت ها بوده است و از همین رویاندیشمندان و صاحب نظران از یکسو و منابع دینی و الهی از سوی دیگر برای استقرار امنیت طرح ها و نظریه هاییرا ارائه کرده اند. یکی از نظریات مهم در بحث امنیت شهر و شهروندان، نظریه پیشگیری از جرم از طریق طراحیمحیطی است که مبتنی بر این فرضیه است که طراحی مناسب و استفاده از محیط ساخته شده و محیط اطراف میتواند سبب بهبود کیفیت زندگی از طریق پیشگیری از جرم و کاهش ترس از جرم شود. البته با گذشت زمان ایننظریه تکامل یافت و به جای توجه صرف به طراحی محیط فیزیکی به محیط اجتماعی و روانی نیز توجه و تاکیدویژه ای نمود.از سوی دیگر، در کنار نظریه های اندیشمندان مختلف، برخی متون دینی همانند اسلام نیز برایاستقرار امنیت در جامعه شهری در قالب آیات و روایات، به ارائه دستورات،آموزه ها و قواعد مشخصی پرداخته اند.این پژوهش از حیث ماهیت و روش توصیفی-تحلیلی محسوب می شود و اطلاعات پژوهش به شیوه کتابخانه ای ومبتنی بر منابع معتبر گردآوری شده است. در این پژوهش تلاش شده است تا دستورات دین اسلام برای استقرارامنیت در شهر در قالب نظریه «پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی» و با تاکید بر دو بعد کالبدی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. در واقع سوال اصلی پژوهش این است که اسلام چه روش ها و راهکارهایی را برای برقراریامنیت از طریق طراحی محیطی پیشنهاد کرده است؟. نتایج پژوهش نشان می دهد، دین اسلام با ارائه دستورات،قواعد و آموزه های مشخصی در دو بعد کالبدی و اجتماعی، به تبیین یک جامعه و شهر امن می پردازد که رعایت آناز سوی مسلمانان می تواند در کاهش بروز جرم و استقرار امنیت تاثیر زیادی داشته باشد.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
به پیشرفته ترین فروشگاه فایل خوش آمدید.جهت مشاهده توضیحات کامل فایل مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید.

مقاله برقراري امنيت شهري از طريق طراحي محيطي براساس مباني اسلامي

دانلود این فایل

مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره

 مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: همایش ملی تنوع زیستی و تاثیر آن بر کشاورزی و محیط زیست

تعداد صفحات: 10

نویسنده(ها):

هدا بهبودی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی گرایش ترویج و آموزش کشاورزی دانش

چکیده:

این تحقیق شامل مطالعه فلور و بررسی تنوع زیستی گیاهی پارک ملی تندوره واقع در شمال استان خراسان رضوی و جنوب غربی شهرستان درگز است. این منطقه با ارتفاع متوسط 1616 متر، وسعتی معادل 73435 هکتار ، بین عرض جغرافیایی 37 و 33 و طول جغرافیایی 58 و 54 قرار گرفته است. با توجه به شرایط زیست محیطی تنوع اکولوژیکی و ترکیب پوشش گیاهی ، منطقه از نظر فلورتیک و اکولوژیک مورد مطالعه قرار گرفت. بررسی بعمل آمده نشان داد که در منطقه مورد مطالعه گونه گیاهی متعلق به 122 رده و 37 خانواده وجود دارد از عمده ترین خانواده گیاهی منطقه ، غلات Gramineae) چغندریان Brassicaceae) کاسنی Compositeae) چتریانUmbelliferae) را می توان نام برد . از نظر شکل زیستی 48 درصد تروفیتها، 34 درصد همی گرییتوفتیها، 13 درصد فانروفیتها 7/4درصد کافه فیتها تعلق دارد. در این بررسی عدد تنوع از جمله غنای گونه ای ، یکنواختی و تنوع گونه در بخشهای مختلف پارک ملی تندوره محاسبه گردید

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
عنوان محصول دانلودی: مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره
یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک دانلود مربوط به مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره را در ادامه مطلب ببینید
مقاله ارزيابي تنوع زيستي گونه هاي گياهي پارک ملي تندوره

دانلود این فایل